Informacje o zgłoszeniu
Numer zgłoszenia: 6
ID zgłoszenia: 17
Submission UUID: 2f2e06f6-af60-4c73-9309-b83bc01f8a79
Submission URI: /form/projekt-szuka-badacza
Utworzono: ndz., 05/19/2024 - 12:54
Zakończone: ndz., 05/19/2024 - 12:59
Zmieniono: ndz., 05/19/2024 - 13:10
Remote IP address: 164.127.216.158
Wysłane przez: lena.serafin
Language: Polish
Is draft: Nie
Formularz: Projekt szuka badacza
Wiktoria Sielawko
-
- dr hab. n. o zdr. Lena Serafin
Zakład Pielęgniarstwa Klinicznego, Wydział Nauk o Zdrowiu, Warszawski Uniwersytet Medyczny
Analiza wiedzy i postaw studentów na niektórych kierunkach medycznych tj. pielęgniarstwo i lekarski, wobec współpracy w zespole interdyscyplinarnym.
Cel badania
Celem pracy badawczej jest ocena wiedzy i postaw studentów kierunków medycznych wobec współpracy w zespole interdyscyplinarnym.
Materiał i metody
Do badania zostanie wykorzystany schemat badania korelacyjnego przekrojowego.
Wybranym narzędziem badawczym będzie kwestionariusz ankiety „Jefferson Scale of Attitudes toward Psychician - Nurse Collaboration” w wersji polskojęzycznej. Kwestionariusz składać się będzie z 15 pytań. Odpowiedzi zaznaczane będą na czterostopniowej skali Likerta. Narzędzie pozwala na ocenę postaw wobec współpracy w zespole w następujących kategoriach: współpraca i wspólna nauka, pielęgnacja kontra leczenie, autonomia pielęgniarek, autorytet lekarza.
Badania przeprowadzone zostaną wśród studentów III roku studiów pierwszego stopnia oraz studentów drugiego stopnia Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego na kierunku pielęgniarstwo, a także studentów na kierunku lekarskim powyżej III roku. Ankiety rozpowszechnione będą w formie elektronicznej. Zostanie zastosowana dogodna metoda doboru badanej próby, a jej wielkość będzie oszacowana na podstawie reguły kciuka.
Zaplanowano wyłączenie z badania kwestionariuszy od studentów innych kierunków, niż wymienione powyżej oraz studentów na wcześniejszych etapach nauki.
Druga część narzędzia badawczego składać się będzie z kwestionariusza służącego do zebrania danych socjodemograficznych zawierającego pytania z zakresu: płci, wieku, kierunku i roku studiów.
Udział w badaniu będzie dobrowolny. Badanym zapewniona zostanie anonimowość poprzez niezbieranie danych osobowych. Następnie przeprowadzona zostanie analiza ilościowa i jakościowa uzyskanych wyników badań.
Celem pracy badawczej jest ocena wiedzy i postaw studentów kierunków medycznych wobec współpracy w zespole interdyscyplinarnym.
Materiał i metody
Do badania zostanie wykorzystany schemat badania korelacyjnego przekrojowego.
Wybranym narzędziem badawczym będzie kwestionariusz ankiety „Jefferson Scale of Attitudes toward Psychician - Nurse Collaboration” w wersji polskojęzycznej. Kwestionariusz składać się będzie z 15 pytań. Odpowiedzi zaznaczane będą na czterostopniowej skali Likerta. Narzędzie pozwala na ocenę postaw wobec współpracy w zespole w następujących kategoriach: współpraca i wspólna nauka, pielęgnacja kontra leczenie, autonomia pielęgniarek, autorytet lekarza.
Badania przeprowadzone zostaną wśród studentów III roku studiów pierwszego stopnia oraz studentów drugiego stopnia Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego na kierunku pielęgniarstwo, a także studentów na kierunku lekarskim powyżej III roku. Ankiety rozpowszechnione będą w formie elektronicznej. Zostanie zastosowana dogodna metoda doboru badanej próby, a jej wielkość będzie oszacowana na podstawie reguły kciuka.
Zaplanowano wyłączenie z badania kwestionariuszy od studentów innych kierunków, niż wymienione powyżej oraz studentów na wcześniejszych etapach nauki.
Druga część narzędzia badawczego składać się będzie z kwestionariusza służącego do zebrania danych socjodemograficznych zawierającego pytania z zakresu: płci, wieku, kierunku i roku studiów.
Udział w badaniu będzie dobrowolny. Badanym zapewniona zostanie anonimowość poprzez niezbieranie danych osobowych. Następnie przeprowadzona zostanie analiza ilościowa i jakościowa uzyskanych wyników badań.
{Empty}
Student, badacz lub praktyk (niezależnie od doświadczenia prowadzenia badań naukowych) zainteresowany tematyką projektu.
{Empty}
{Empty}